четверг, 12 февраля 2009 г.

Інтерв'ю з міністром освіти України Іваном Вакарчуком

"Купівлю" наукових звань, скажімо, професора чи академіка, вважаю справжнім злом. У нашій країні є багато видатних учених зі світовим ім'ям, і я знаю, що рівень інновацій у сучасній українській науці дуже високий. Мене дивує і обурює те, що люди не вірять в існування науки, але вірять в те, що все купується. Наша мета - повернення довіри суспільства до наукових звань. На посаді міністра я ініціював зміни порядку присвоєння вчених звань - ми не тільки запобігаємо подвійному, розмитому і розширеному трактуванню критеріїв, але й зупинили невластиві для наукової спільноти адміністративні призначення вчених звань за особливі заслуги "в будь-чому" поза науковою і викладацькою діяльністю претендентів. Цим ми повертаємо питомі для академічного середовища етичні і моральні норми...

Багато читаю, намагаюсь щоденно виділяти годину для читання, якщо день дуже складний - хоча б чверть години. Регулярно заходжу до книгарень, на книжкові ярмарки, буваю на "Петрівці": Сьогодні читаю "Житейські погляди кота Мурра" Ернста Гофмана, автобіографічний "Сад житейський" Валерія Шевчука, нову книгу Оксани Пахльовської "Ave, Europa!". Мені подобається творчість Марії Матіос. Перечитав усі її книги, крім останньої - авторка обіцяла подарувати мені її особисто.

Оскільки я людина науки, то, звісно, читаю свою "власну" літературу, редагую два наукових журнали з фізики. В моїх підручниках є багато приміток і цитат Івана Котляревського, Миколи Гоголя, Івана Франка, Леся Курбаса, Франца Кафки, Бруно Шульца, Й.-В. Гете, з "Фауста"... Читати далі...

Комментариев нет:

Отправить комментарий