воскресенье, 5 сентября 2010 г.

Веб-конференция с Михаилом Черенковым на risu.org.ua

Провідна тема:
Протестантизм в Україні: богословська думка і соціальна позиція


З 30 серпня 2010 09:30 до 3 вересня 2010 14:30. У гостях веб-конференції РІСУ Михайло ЧЕРЕНКОВ, д-р філософських наук, віце-президент фонду «Духовне відродження»
Запитання від Дмитро, Тернопіль. Михайло, яким є Ваше ставлення до надання церквам можливості засновувати загальноосвітні школи? Чи готові до такої можливості протестантські церкви? Чи є кому писати підручники? Якщо так, то чи будуть вони відображати справді інший світогляд, чи просто в підручнику з біології поряд з теорією еволюції будуть розглядати креаціонізм та ID і на цьому вся відмінність? Як Ви оцінюєете відповідний досвід західних країн (зокрема, Нідерландів, де існування конфесійних шкіл було колись навіть найголовнішим питанням політичного життя)?

Шановний Дмитре, дякую за доречне питання, адже саме протестантам належить багато ініціатив по імплементації християнських цінностей та ширше - світогляду - у систему освіти, а такоже створенні альтернативних шкіл, побудованих на християнських світоглядних засадах. Далеко не всі протестанстькі церкви готові до відкриття власних загальноосвітніх шкіл. Продовжуються дискусії про потрібність шкіл церквам, про християнське гетто у подібних закладах, про цінність освіти як такої. Але справа вже зрушила і є численні прецеденти. Ідея втілюється і бореться за виживання. Окрім церковних проблем дуже гострою є проблема фінансування, ані політичні спонсори, ані корумпована держава ніколи приватним християнським школа не допомагали. Слава Бог, вже є, кому писати підручники і викладати на рівні шкіл (з вищою освітою складніше, ще потрібно підготовути нову генерацію християн-освітян).

Теорія креаціонізму може бути гідно представлена, шириться коло вчених-християн. Але я не проти і мавпячої теорії у підручниках - нехай діти знають, які забобони досі правлять світом і змалку вчаться опонувати дарвіністам. Щодо Нідерландів я не маю можливості аналізувати детально їх досвід, але хотів би закцентувати позицію Абрахама Кайпера - протестантського мислителя, пастора, прем'єр-міністра. Він заснував перший протестантський університет (Амстердамський вільний університет), незалежний і від держави, і від церкви. Подібна модель була втілена і в загальноосвітніх школах, які є відкриті для всіх, проте спираються саме на християнську традицію. Реформатські мислителі послідовно обстоювали відокремлення церкви та освіти від держави, плюралізм в освіті. Громадська сфера має бути саморегульованою - громадяни мають право об'єднуватись за спільним світоглядом і створювати систему освіти, яка б цьому світоглядові відповідала. Попри процеси секуляризації наслідки кайперіанства очевидні та плідні.

Читать всю веб-конференцию…

Комментариев нет:

Отправить комментарий